Monday, May 2, 2016

April 2016 Wrap-Up

През април съм успяла да прочета пет книги. Не смятах, че са толкова - беше един сравнително натоварен месец, ала явно и ползотворен.


Започнах месеца с невероятната "Гневът и зората". Макар и в ревюто си да съм заявила колко
силно обичам тази книга, думите не стигат да опишат любовта ми към нея. На 26-и април излезе втората и последна книга от дуологията на Ахдие в Щатите и българските почитатели чакаме от Сиела да преведат "Розата и камата" колкото се може по-бързо!

Следващата книга, която прочетох, беше "Кралица на сенките" на Сара Дж. Маас - за нея можете да прочетете тук. Множество пъти съм искала да хвана първия възможен полет до Ню Йорк, за да си поговоря сериозно с писателката - лошите страни на поредицата са еднакъв брой с добрите; ала любовта ми към "Стъкленият трон" винаги надделява и затова ще бъде грехота да отрека, че в крайна сметка харесах и четвъртият том.
Най-големият проблем с поредиците е чакането, заклевам се! 

След "Кралица на сенките" изпаднах в застой, защото ми беше трудно да намеря достатъчно добър заместител на Маас, а не е като да няма. Отношенията ми с тази жена са особени.
Поради тази причина, след дълго ровене на 100+ книгите ми на Киндъла ("нямам какво да чета!"), реших най-накрая да подхвана колекцията с разкази на Мариса Мейър по поредицата ѝ "Лунните хроники", докато с нетърпение чакам издаването на финала "Зима" в България. Сборникът би се харесал на запалените фенове на Хрониките, които търсят с какво да запълнят празнината, вече като е свършила поредицата, но, по мое мнение, не допринася по кой знае какъв начин към историята. Може би единственото, струващо си наистина да се прочете, е новелата Fairest, която разкрива миналото на Левана, както и разказът за детските години на стражът Хиацинт и принцеса Зима - The Princess and the Guard. Общата ми оценка за колекцията на Мейър е 3 звезди. 
Третото и предпоследно четиво за април беше "Предимствата да бъдеш аутсайдер" на Стивън Чбоски, която препрочитам за трети път и с всеки следващ прочит разбирам все по-добре и по-добре. Не мисля, че е нужно да изразявам каквото и да било мнение - книгата все пак ми е лична Библия.

"Фенка" на Рейнбоу Роуъл завърших следобеда на 1 май, но все пак реших да я включа към
този пост. Ревю за нея предстои в най-скоро време. Отсега ви казвам - очаквайте изключително положително мнение! Харесах книгата много повече от "Елинор и Парк", която почти ме беше отказала от творчеството на Роуъл, но се радвам, че дадох втори шанс на писателката. Не бих казала, че книгата се нарежда сред фаворитите ми, но определено предизвика редица емоции у мен.

Това беше моят април в книги, надявам се постът да ви е харесал. Кой ви е фаворитът за месеца? При мен определено е "Гневът и зората"!