Sunday, July 13, 2014

детство мое, реално и вълшебно

или една-две годинки от живота ми в една папка
когато имах десет лексикона с горе-долу десет попълнени страници в тях
когато не знаехме да пишем рожден ден и кавказко, но имахме най-великите подаръци за рождендем



 всъщност
търсех тетрадка с една стара, стара чернова
и се натъкнах на това
реших да видя какво има
и...
бам. детство. носталгия. уинкс и уич бяха живот! ако нямаш новия брой на уич, си
загубен! ако не си гледал новия епизод на уинкс, си загубен!
когато имах хиляда дневничета и мая рисуваше в тях с цветните ми химикали от гърция.
дори това дневниче е от гърция.
даже
ей сега ще изкарам пасажи от него
защото
носталгия
и за първи път в него писах
когато бях на плажа в атина
и май почти се удавих
и си го купих от джъмбо

(ох, чета и се смея с глас! осем годишно съни!)

"мило дневниче,
привет от гърция! от няколко дена съм тук. сега съм на море. две сляти морета. сибирско и другото забравих как се казваше... егейско! до преди малко (не разбирам тази дума) две яки парчета от Е.М.Р.З. (какво по...???) на лили:
лято горещо
жега голяма
хайде на море!
вътре в солената вода...
хайде на море!
хайде ела с мен на море!
моля те ела
в солената вода!
моля те ела, ела, ела-а-а-а!
(о, боже господи, исусе христе, дванадесетте апостола...)
в гърция е живот! плажове, морета, палми, всичко каквото искаш! кипи от живот! огромна жега!
(следващите две изречения не се четат)
това е най-прелестното място, което съм виждала! красота колкото искаш! много туристи, да ти кажа...
подред всичко каквото съм опитала и къде съм ходила:
ден едно: акропола (сега ме е яд, че снимките от гърция са у мама :/)
ден две: зоологическата градина, до запио (????), олимпийският стадион, градината на царя, театъра
ден три: джъмбо, на плаж
(пропускаме храните, големи простотии има)
а знаеш ли какво си купих от J U M B O (точно така е написано!)?
φράουλα ([fraula], гръцката дума за ягода. става дума за плюшена ягодка, която си наричахме фраула бая дълго време :D), две кукли, комплект за маникюр, тефтерчета, два пакета химикали, цветни тикса(!тикса!), тетрадка и шапка. и пак пропуснах нещо - като бях на плажа, не ми се излизаше от водата. ама щях да се удавя, да потъна! ужас! обърна ми се пояса. беше ужасно! като нагълтах вода, не мога да говоря после! после не исках да се топна във водата. болеше ме врата и крака. толкова ме болеше...
сега съм на вилата на ахилея. там е рай. наистина голям рай. във вилата има люлка (грешните предлози, ах...) има и люлеещ се стол. а лили ни приготвя закуска и кафе.
(...)
вечерта бяхме на таверна."
има и още, обаче ще ви спестя простотията. :D


рандъм рисунка, която не знам на кого е, може би на ивелина.
която май е в англия
и не съм я виждала от четири години
когато се премести преди около... пет?
ѝ написахме най-хубавите спомени с нея за сбогом
от всички четири момичета - "мели, деси, маи и михи"
и тъй като аз пишех грозно тогава
и мелито написа как ивка ме беше гримирала, уж да съм хубава, а приличах на пребита
награда от село ягодово. от !2009!


а това са рисунките на мая
от въпросното дневниче
сега ми е много щастливо
имах прекрасно детство
прекрасни приятели
и... мрън.
ив е в англия, мая завърши, деси завършва тази година, а мели... не я знам. :/
детство мое ♥
когато си разменяхме комикси
играехме си с кукли
гримирахме се и се лакирахме като какички
а аз бях най-малката
те на по 11-12
и сега
са "какички"
и наистина се гримират
и наистина се лакират
но не с гримовете на мама
...
спомени